Ungdomsarbetslösheten

Jag fick precis ett samtal där jag fick veta att man gått vidare med andra sökande, eller i det här fallet ett annat bemanningsföretag för tjänsten som museivärd. Jag har en kandidat examen i medeltidsarkeologi och borde därför vara kvalificerad för tjänsten men tydligen var det inte tillräckligt. Jag är högutbildad och språkkunnig vilket inte räckt de senaste två åren för att få ett extra kneg på Mcdonalds. Vart är världen på väg egentligen? Ska vi ungdomar bo hemma tills att vi är 40 för att vi inte kan komma in på arbetsmarknaden? Ska man skylla på finanskris hela tiden medan de rika blir rikare och de fattigare blir fattigare. Ska man höja pensions åldern när det inte finns jobb för alla? Framförallt ungdomarna...
 
Nu har jag visserligen jobb från augusti igenom kontakt men det är inte det som jag tänkt syssla med i framtiden. Även om resturang branschen är intressant är det museivärlden som lockar mest..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0