Veckans hiss och diss!

HISS!!!

1. A song of Ice and Fire serien

Går det att tröttna på sån genial fantasy? Tolkien är min gud och Silmarillion min bibel och min heliga gral (som jag brukar säga) men George RR Martin bidrar med något nytt som inte är kopierat ifrån Tolkien vilket mycket fantasy från idag tyvärr är. Är i tredje boken " A Storm of Swords" och jublar av varenda sekund jag får över att läsa någonting under mina dagar av intensivt pluggande.





2. Coleslaw

Ärligt talat så förstår jag inte hur en grönsaksröra med yoghurt kan vara så god?
Passar pefekt som tillbehör till kyckling, fläsk eller nötkött och är slår de mesta tillbehören vad gäller smak!





3. LITA SPIKE från Jeffrey Campbell.

Finns det möjligtvis snyggare skore? Svar; Nej! Värst av allt är att jag inte kan införskaffa ett par förens jag vet om jag fått ett sommarjobb. Och möjligen prislappen i sig 1700-1800 (är student annars hade det förmodligen inte varit något problems)






DISS!

1. Skånetrafiken!!

Inte nog med att det finns kasst med trafik härute så har Skånetrafiken klantat till sig totalt 5-6 gånger de senaste två veckorna. Bussar har gått sönder så att vi ute i Revinge missat anslutande taxis. Sandby bussen uteblev av något motor fel en morgon. Bussarna har varit försenade, Tågen har varit försenade på över 30 minuter. SKÄMS!




2. En viss storbloggerska på K

Tänker inte infoga någon bild här men hur kommer det sig att man låter henne blogga med alla de budskapen hon för i sin blogg. Hon förespråkar både plastikoperationer och ätstörningar vilket vi äldre inte blir lika påverkade av som dem små som går och tror att det är så man ska göra och leva.. Det är så fel! Bloggerskan ifråga har redan kolappsat än och det kommer hända igen...

3.  Modesidor som bara har långisar som modeller x(

Jag är en bit under 170 cm, har kurvor och byst precis som de flesta svenska tjejerna har.
Ändå har många modersidor på nätet modeller som är 175 cm+ och ser ut som levande plankor.
Tjejerna får se ut precis som dem vill det är inte dem jag har något emot i sig utan att det är svårare för oss som inte ser ut så att handla kläder. Längden är nästan det som är värst, en långklänning är helt uteslutet för en som är så pass kort som jag är om modellen är lång. Så mer korta modeller tack! Nelly har ett par stycken som är under 170 sträcket vilket fler sidor borde ha! Medellängden bland kvinnor är trots allt 168 cm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0