Veckans hiss och diss!

HISS!

1. Ekologiska och närproducerade varor som inte är svindyra.

Jag är student men glömmer inte att miljön är en av de viktigaste politiska frågorna efter ungdomsarbetslösheten då.
Igår skrev jag om risgrynsgröten som var 3 kr dyrare en den vanliga men både hälsosammare och Krav-märkt, idag köpte jag Krav-bananer som kostar en krona mer i lösvikt än de vanliga bananerna. Endå envisas endel nissar med att de vanliga!
Svenskt närproducerat kött behöver inte vara dyrt, Ica butiken i Sandby kör på närproducerat kött som har superbra priser!

2. Cola Zero

Har funnits på listan förut men i den här värmen smakar det så gott att man får rysningar över hela kroppen!

3. A song of Ice And Fire serien

Är snart klar med Storm of Swords <3 Familjen Stark som är min favorit ... *SPOILER* krymper tyvärr allt mer*SPOILER*


DISS!

1. Att opponera på en uppsats

Han som har skrivit uppsatsen jag opponerar på är riktigt duktig men ämnet det handlar om är otroligt tråkigt :(
Inget personligt mot honom det är som sagt ämnet som inte riktigt får mina intresse smurfar att hoppa.

2.  Frey familjen i A song of Ice and Fire serien

Hoppas att de allihop dör i en eld, jag hatar dem!! Mer än Lannisters till och med!

3. Klädkedjornas långa spinkiga modeller!

Skrev ett inlägg om detta på FB igår, jag fattar att ideal alltid kommer att finnas där och att en del tilltalar konsumenter mer. MEN! När medellängden hos kvinnor ligger runt 168 cm är det då lägligt att ha modeller som är 180-185 cm till ALLA plagg? Menar då främst kjolar, långklänningar och byxor !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0