Pollen can go to hell!

Varför har inte tidningarna börjat med pollenrapporten än?
Mitt huvud känns tungt som en sten och känner tryck mot bihålorna plus min näsa är ständigt täppt.
Såhär säger pollenprognosen för Malmö, lär visserligen var mer halter här ute på landet.

Prognos för perioden fredag 23 - måndag 26 mars

Vi väntar låga till måttliga halter av alpollen samt låga halter av alm-, hassel- och videpollen.

Jag känner av jättemycket,  vaknade täppt idag och har nysigt till flera gånger utan att veta varför.
Men då vet jag ialla fall att Alpollen är en av de sorterna jag är allergisk mot, mitt test gjorde visserligen utslag till hundra procent på att jag är allergisk så är super känslig. Har ingen medicin hemma, jag har storhandlat mat vilket egentligen inte var nödvändigt eftersom att jag ska iväg på onsdag nästa vecka. Men mejerierna, frukterna och grönsakerna är ju det som inte klarar sig särskilt länge så ska ta slut på det först.
Hur som haver, jäkla pollen helvette! Kan inte växter föröka sig på annat sätt? Måste denna årliga plåga förstöra våren samt sommaren för oss som är väldigt allergiska?

Ska spreja lite renässans som jag har kvar från förra förkylningsperioden, hoppas att det är tillräckligt bara. Jag har redan skruat och dammat lägenhetem men det verkar inte hjälpa något vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0