Oproduktiv idag, dock med celiaki väligt bak!

Blev inget gym idag :( hormon monstret dök upp så blev att shoppa lite keso, nötter och banan för att pimpa havregrynsgröten med och sen var det vips hem igen och plugga, laga mat, städa,baka scones,  glo på tv

Men imorgon tänkte jag träna faktiskt :) Tar med mig datorn till stan då också så att jag kan sitta på bibblan och försöka hitta något mer användbart till kandidat uppsatsen.

Har som jag sagt tidigare också bakat scones idag,
Receptet på dem är följande, även om jag var tvungen att använda hälften av ett grövre mjöl då mitt och karlns misslyckade bakförsök plus två satser med scones redan gjort att bakmjölet börjat sina.

4 Stycken stora Scones

4 dl Glutenfri mjöl (Jag använder provenas glutenfria mjöl)
0,4 dl Smör (Smält, ska det vara)
2 tsk bakpulver
2 dl Mjölk (Jag har bakat både med Standard och mellanmjölk, ingen större skillnad hade filmjölk denna sista gång vilket gjorde dem luftigare och lite mjukare)

Fördela smeten med träslev i högar och forma dem som bullar, nagga dem med gaffel och kör in i ugnen i 11-13 minuter. Receptet säger 10-15 men upplevde att det blev bäst så med ialla fall mina scones.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0