Blablabla!

Morrn'
Missade 9 bussen in till stan så blir inget gymmande nu på morgonen men ska se till att vara inne till 13 och köra ett svettigt pass eller nja ska göra lite på bandet så supersvettigt blir det inte. Efter det ska jag plugga och sen får jag besök minsann!

Har gjort en liten beställning på Bodystore, körde ju förut med ett proteinpulver som var 92 % protein och 0 procent kolhydrater. Det är till och med bättre värden än Whey 80 som jag körde ett tag i mellan åt. Hur som helst är det helt soya baserat med en smak av vanilj. Tänkte ha det som proteintillskott i gröten/yoghurten och ev. som någon fom av mellanmålsdryck att ta tillsammans med en frukt som inte räcker om jag ska öka min muskelmassa. Beställde in några träningsbars osockrade såklart och de var ju nedsatta till 10 kr styck så förutsätter inte att det är dem godaste men testa kan man ju alltid :)






För att byta ämne lite från det jag pratat tidigare så är det min erfarenhet av beroenden många tycker säkert att det är bullshit men de som gått igenom det själva vet att man faktiskt kan vara beroende.
I högstadiet var jag beroende av socker, jag drack läsk varje dag och godis (minst 200 g) åt mycket mat med snabba kolhydrater som Nudlar, Pizza, Bakelser, Ris och Pasta.. Det urartade sig och blev något som jag var tvungen att få i mig för att få dagen att fungera.
Idag äter jag sällan socker och kan ta små mängder och nöja mig med det, men läsken som byttes ut mot Cola Light blev mitt nya beroende... Koffeinet i samband med sötningsmedlet och den svalkande bubblande känslan som läsken ger blev liksom så njutningsbar att man ville ha det varje dag. Dricker kaffe just nu som jag skriver det här som visserligen innehåller koffein och som människor lätt blir beroende av men som jag bara ser som en mindre kostsam energikick medans jag drömmer om min Cola Zero.
Tycker ändå att jag dricker mindre lightläsk än förut och jag lyckades ta mig ur ett sockerberoende, jag tror absolut att de som röker, snusar etc. kan om de verkligen vill göra sig av med sitt beroende.
Dem som är beroende borde verkligen försöka mer att göra sig av med det, det kan vara destruktivt att vara så beroende av något..Vet själv hur dåligt jag mått när jag inte fått det jag vill ha, har gått runt och tänkt på det hela tiden och har inte kunnat koncentrera mig på något annat. Kan jag kan du!


Kommentarer
Postat av: Helen

Alexandra, proteinpulver är för väldigt stora byggare som vill bli ännu större. Du behöver inte proteintillskott eller proteindrinkar. Du kommer överdosera protein eftersom du är så storkonsument på keso etc. Ät en bra, balanserad kost och skippa alla tillskott. Om du vill kan jag be Janne (Anitas PT och kostexpert-kille) att ge dej bra kostråd. Sköt om dej! /Helen

2012-01-09 @ 15:55:56
Postat av: Anonym

Helen:

Har tagit åt mig av vad Janne sa om att musklerna behövde vila i 48 timmar då jag bara kör styrka ett par gånger i veckan. Är superrädd att få ont och blev rekommenderad av några polare att börja med proteinpulver ..de kanske inte förstod att jag tränar i förebyggande syfte men

2012-01-10 @ 09:55:31
Postat av: Anonym

vill förstås inte överdosera i något*

2012-01-10 @ 09:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0