The children of Húrin

Jag vet att jag skulle skriva en hobbit rescensera Hobbiten men måste nog skjuta upp det, jag planerar dessutom att se filmen en andra gång. Tycker att den var helt fantastisk och tror jag upplevde bland de snabbaste tre timmarna i mitt liv. Blir i 3D high frame rate då också såklart men i Stockholm :)
Har flera vänner som har gått och sett den en andra gång så varför inte? <3
Ska försöka hitta tid att läsa boken någon dag snart också eftersom att jag inte läst den på hur länge som helst, eller någon av Tolkiens böcker överhuvudtaget sedan 2010 då jag började på universitetet och fick kurslitteratur upp mot öronen. The children of Húrin börjar det också dra ihop sig för tycker jag! Hade jag gått in på det spåret och försökt bli regissör som jag faktiskt fungerade över ett tag skulle "The children of Húrin" bli mitt val... Till skillnad från mycket annan fantasy slutar den i fullständig tragedi och på värsta sett man kan tänka sig det gör att den sticker ut och påverkar läsarna på ett helt annat sätt kan rekommenderas för även dem som inte är särskilt förtjusta av fantasy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0