Tro på dig själv !

Dags att skriva i bloggen nu då,
Jag har flyttat ned till Skåne och allt är bra (ialla fall nästan) Lund är en underbar stad.
Det som inte är så bra är att jag känner mig lite ensam utan mina kompisar men vad ska man göra? Det var mitt val att åka ner tidigare och det var väll lika bra kan man tycka egentligen för att slippa stressen som kanske hade uppstått annars. Nu kan jag sova lungt på nätterna och slippa oroa mig, allting funkar utom att jag smäller i mig massor av godis och det syns på min hud som en gång varit dock liknande..
Men vad ska jag göra Cashewnötter i mörkchoklad är guldvärt..jaja bättre att ha en last och lite dålig hy utan att unna sig alls ialla fall tycker jag.
Med tanke på att unna sig så har ju Blondinbella nu släppt en bok som heter Egoboost som handlar mycket om ångesten hur man ser ut och är överhuvudtaget.
Hade kunnat skriva boken själv..att inte acceptera sig själv har varit något som man kämpat med de senaste åren. Det som fick mig att må bra, vet jag egentligen inte exakt.. det är väll egentligen en mix av allting som gjorts för att jag ska må bra och trivas. Jag tycker om mitt yttre..utom möjligen håret men jag är så ju petig med det att det ska vara långt men det kommer det ju bli mer sen. Och inte minst uppskattar jag mig själv och dem egenskaper jag har, blev överlycklig som senast idag att jag kunde läsa en karta utan att tappa bort mig själv en enda gång. Jag trodde aldrig förut att jag kunde göra något sådant..självkänslan växer hela tiden och jag är så glad för att jag inte har så pass mycket mörker inom mig längre att jag tyngs ned.. Jag är inte alls svag..jag är stark och jag klarar allt om jag bara vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0