Dagens Diss!

Många av de stora bloggarna har såkallat "Dagens Diss" eller något, mitt måste faktiskt bli bloggarna som hela tiden håller på att provocerar om hur man ska vara perfekt. Jag läser många bloggar, måste erkänna att det är intressant att läsa om andras liv och vad de har för skoj för sig. Är ingen stalker eller så, tro inte det xD! Men kul att se ibland vad korkade saker någon skriver, modeinspiration och när någon faktiskt skriver något bra som är intressant att läsa om.
Kissie, Dessie och Paow är tre bloggar som borde skämmas över vad de skriver, de verkar inte förstå att deras läsare är minderåriga och tar efter som de gör.. inte en dag kan undvika att höra vilka dieter dem är på, hur mycket de druckit eller hur man ska se ut och vara i överlag för att vara "snygg".
Kan själv säga öppet att Lindsay Lohan varit en förebild för mig under mina yngre dar och jag tog efter henne eftersom att jag ansåg att hon var en bra förebild, kurvig rödhårig skådespelerska/sångerska som verkar vara frisk och en härlig prick, jag ville vara som hon. Helt plötsligt rasade hon i vikt och färgade håret blont.. efter det följer missbruk av alkohol och droger och skandal på skandal lassades på. Jag tog efter henne till en början men insåg senare att det var fel..det hon gjorde var ohälsosamt och till och med dödligt.. Främst och viktigatst var dock att jag inte ska försöka efterlikna någon annan än mig själv.Och som tur är tog jag mig ut träsket och förstod det i tid. Tänk på dem som inte gör det?
Till bloggarna; Skärp er och se över vad ni skriver och gör nu när ni är "kända" och unga flickors förebilder .. ni vet inte hur pass ni påverkar och hur illa det kan gå hur ironisk man än är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0