Back in trakk

Oj,
Det var visst ett tag sedan jag skrivit här..trodde inte att någon läste och sedan har så mycket hänt att man total glömt bort att man har en blogg. Det är ju meningen att en blogg är som en publik dagbok när man kan skriva lite vad man vill .. man kan provocera som Kissie gör, skriva om sitt fjortisliv som Paow och Dessie gör eller helt enkelt vara sig själv vilket jag tycker att det finns en hel del bra bloggare som börjat göra..

Idag har jag ialla fall varit på stadbibileoteket och samlat spanat runt efter arkeologisk litteratur, ville skriva ut lite som kan vara användbart på universitetet men hittade ingenting som direkt fanns på kursplanen och ingen dator på hela bibblan verkade vara i funktion utom "30 minutersinloggnings datorn" så där bestämde jag mig istället för att se till att beställa hem det viktigaste. Tyvärr har jag som fattig student inte råd med alla böcker men det blev två stycken för strax över 350 kr.. helt okej tycker jag. Resten får beställas hem i september.

Ska vi hoppa tillbaka några dagar så har jag jobbat på Sonisphere festival som funktionär/skräpplockare.. skitjobb i skitväder men mer orkar jag inte gå in på. Hur som helst så känns det lite som att den upplevelsen var en vändpunkt.. folk arbetade riktigt hårt och hade kämparglöd trots de hårda väderförhållandena och slask.. Jag själv var också tvungen att slita med mig själv och behärskningen att inte ge upp men det gjorde jag inte.. Känner mig starkare och inspirerad och jag tänker inte ta någon skit längre utan njuta av livet och se framåt.

Jag har haft en period nu här med mörkare tankar, inte alls lika starka som vid den här tiden förra året utan jag har lärt mig nu hur jag ska handskas med nederlag. Är starkare än så .. ser man sig själv som svag gör alla andra också det och det vill man ju inte eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0