Its a life, it's a style, it's a need, it's burlesque...

Dilemmat som jag skrivit om tidigare har löst sig, Peter som han heter kommer inte och hälsar på pga att läget är som jag berättat innan. Han var väldigt förstående och stödjande och bara det säger ju att han är en bra karl, borde finnas fler sådana. Vi ses förhoppningvis på Wacken eller något i sommar och får se vad jag känner då och hur det ligger till ialla fall.

Om man ska prata om annat.. så nu är det fredag. Började dagen med en massor av kaffe och stack iväg till ett super härligt afropass .. levde verkligen in mig i dansen och visst så måste det vara så att det finns gener i oss som säger att det är naturligt att vi dansar tillsammans till afrikanska trummor. Från min sida är det bevisat .. gäller bara att man vågar prova själv. Sedan studerades det kartor på bibblan, vi ska ut till Valkärra och studera landkapet lite och fotografera på tisdag nämligen så måste ju ha lite back-side information.
Efter det blev det ett Zumba pass.. om man kan kalla det de..läraren som ledde passet spelade en massor av hip-hop och shakira + en av orginal låtarna till zumba.. Kul med nya danser och man blev ju faktiskt rätt slut.... men hade hellre hållit mig till den orginala musiken + lite Christina aguilera.

Min burleskdans kurs börjar nästa vecka men pga skolarbete så flyttar jag första lektionen till vecka nio, ska bli riktigt spännande! Hela stilen med burlesk är ju cool, musiken är rätt sensuell och sedan har jag ju blivit stormförtjust i filmen "Burlesque" med Christina Aguilera (of course) & Cher.

http://www.youtube.com/watch?v=RQa7SvVCdZk (Burleskt som bara den och superhärlig låt)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0